Reconversie luchthaven (4)
Wapens, stank, dakpannen en sluiting: echt nieuws komt men bij WILOO na al die onverdraagzame jaren ook niet te weten. Oude koeien uit de gracht halen bij gebrek aan ongevallen of faillissementen is een specialiteit op zich geworden.
Dat sommige recalcitrante omwonenden de verwaandheid hebben om met de vinger te wijzen naar de luchthaven die er nota bene voor zorgde dat hun bouwgrond zo goedkoop was, kan er bij mij niet in. Bovendien is het zeker niet de schuld van de luchthaven wanneer overlast het gevolg is van het te dicht gaan wonen. Dit is de omgekeerde wereld en je reinste wartaal! Het valt zelfs ten sterkste te betwijfelen of de bouwgrond die zou voortvloeien uit de verkaveling van de luchthavenvoor de gewone man in de straat ooit betaalbaar zal zijn.
Dat de Oostendse luchthaven er inderdaad niet vaak in slaagt positief in het nieuws te komen, is niet in het minst het gevolg van een apathisch gezinde politiek aangaande de luchthaven. Begrijpelijk dan ook dat het er niet op vooruit kan gaan wanneer men in Oostende de nu schaarse trafiek gaat limiteren of wanneer men verkiest om vliegtuigen te gaan verbieden waaraan rechtstreekse jobs verbonden zijn.